Referater Aalborg Afdelings aktiviteter

Biersted Kro

Referat fra generalforsamling 2018 –

LAF Aalborg Afdeling

Torsdag den 8. februar 2018, kl. 11.00 på Biersted Kro, Borgergade 5, 9440 Aaby.

Af sekretær 582444/63 Preben M. Pedersen

Referat fra den ordinære generalforsamling på Biersted Kro, torsdag den 8. februar 2018, kl. 11.00. Der deltog 7 LAFFER.

1. Valg af dirigent og referent. Peter Baadsgaard Bruun valgtes til dirigent og Preben M. Pedersen valgtes til referent.

2. Beretning: Formanden, Bent O. Clausen fremhævede i beretningen at LAF havde haft to gode arrangementer med god tilslutning. I maj besøgte vi Godthåb Hammervæk, som består af det velkendte Zinks fabrikker, som gennem ca. 150 år producerede værktøj. Museet er et enestående monument over produktionsmetoder for håndværktøj. 19. august var vi på besøg ved Classic Military Show i Viborg, med god deltagelse. Det var også en god oplevelse, ikke mindst var det interessant og hyggeligt at besøge Luftværnsartilleriets store stand. Her kunne vi genopfriske gamle minder fra soldatertiden ved gensyn med de gode gamle våbentyper fra vores soldatertid.

Beretningen godkendtes enstemmigt

3. Uddeling af medaljer: Der var medaljer til to medlemmer, men desværre kunne de ikke være til stede. Det drejer sig om Peter Hvidbjerg for 50 år og Keld Andersen for 70 år.

4. Regnskabet: Kasserer Peter Baadsgaard Bruun fremlagde regnskabet, der balancerede med kr. 4.257,10. Efter et driftsunderskud på kr. 414,47.

Regnskabet godkendtes enstemmigt

5. Bent O. Clausen og Henning B. Olsen genvalgtes til bestyrelsen.

6. Henning B. Olsen og Jeppe Bisgaard genvalgtes til revisorer

7. Eventuelt: Intet.

Herefter satte vi os til bords til en god frokost og hyggeligt samvær.

Efterskrift:

Efter generalforsamlingen besøgte jeg de to "medaljetagere" der desværre p.g.a. ferier ikke kunne deltage, jeg afleverede diplom og medalje, og fik en hyggelig snak med dem begge.

Æresguppe 708209/66 Peter Hvidbjerg der virkede som OPér i Skrydstrupbatteriet og Grandoldguppe 1441/47 Keld Andersen der efter korporalskole endte i kasernevagten ved Sjællandskes batteri i København.

Begge bad mig hilse gamle soldaterkammerater.

Med LAF hilsen 582401/63 Bent O. Clausen

Hygge ved den efterfølgende spisning på kro
Hygge ved efterfølgende spisning på kro
Æresguppe 708209/66 Peter Hvidbjerg
Grandoldguppe 1441/47 Keld Andersen

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

03.05 | 22:57

det koster 100 kr pr person

14.04 | 22:57

ja der er vores væk jeg har prøvet på at finde vores men det er ikke løkkes så hvis der er en som kan hjælpe så ville det være dejlig hilsen Svend årgang 1970

30.03 | 19:17

Ja den kommer nok snart har ikke modtaget den

21.03 | 13:48

Du skal se på undersidene for at se mere.

Du kan lide denne side