Referater Randers Afdelings aktiviteter

Sommertur

Afdelingen har efter afslutningen af skydesæsonen haft den planlagte sommertur. Den blev afviklet den 18. maj 2017 i Bjerringbro.

Laila og Jens Christensen som bor i Bjerringbro havde igen arrangeret en interessant udflugt i omegnen af Bjerringbro.

Turen gik i år til Kjællinghøl ved Gudenåen ikke langt fra Bjerringbro. Stedet var i pramfartens tidsalder rasteplads for pramdragerne på vej mod Silkeborg. Det sidste tilbageværende levn fra tiden er et stort gammelt egetræ, kaldes ”Brændevinsegen”, hvor pramdragerne holdt rast i dens skygge og drak en pægl eller to brændevin.

Sommerturen besøgte stedet i 2012, hvor der lige var opført en ny gangbro over åen. Vi kunne se forandringerne siden dengang. Der var kommet bedre forhold for de handicappede og kanosejlerne med ophalerbro og en udbygget lejrplads med flere shelters og toiletter.

Her var der bord og bænke vi kunne nyde Gudenåen og den smukke natur, medens vi betragtede gangbroen og de græssende kreaturer ved åen. Der blev også lejlighed til at tæske ganen med en tår vand og få drøftet stort og småt.

Vejret kunne der heller ikke klages over, solskin og sommervarme. Turen gik herefter tilbage til Bjerringbro.

Her sørgede Laila for en god beværtning af deltagerne, og selvfølgelig med retter der også kunne drikkes en helsebringende til. Herefter var der kaffe og hjemmebagt kage til den efterfølgende snak. Hvor aktuelle emner i foreningen blev drøftet. Vores bestyrelsesmøde.

Mange tak til værtsparret Laila og Jens Christensen fordi I endnu engang sørgede for en interessant udflugt og en hyggelig aften for deltagerne.